0


Każdy z nas pamięta chociaż jedno hasło reklamowe, które przypomina nam się w każdej możliwej sytuacji. Chwytliwy slogan to tylko jeden z czynników determinujących sukces oraz gwarantujących rozpoznawalność marki. Zobaczmy, jakie hasła wykreowały firmy obuwnicze i jaki był ich skutek. Bo stworzony slogan nie zawsze oznacza dobry wybór.
 


Nike


Jeśli zapytalibyśmy przypadkowego przechodnia na ulicy, czy zna jakieś hasło, które kojarzy mu się z firmą Nike, z pewnością padłaby odpowiedź “Just do it”. Hasło to towarzyszy marce od lat. Jest krótki i chwytliwe. Powstało w 1988 roku i od tamtej pory nie powstało chyba żadne inne, które przebiłoby proste “Po prostu to zrób”. W każdym kraju te 3 proste słowa zachęcają wszystkich do działania. Przy tworzeniu sloganu skupiono się nie tylko na tym, że Nike jest firmą produkującą obuwie i odzież sportową, ale na tym, że przede wszystkim Nike należy do branży modowej i produkuje ciuchy dla każdego: dla kobiet, mężczyzn i dzieci bez względu na wiek. Do kampanii reklamowych z hasłem “Just do it” zaangażowano największe gwiazdy sportu, takie jak LeBron James, Wayne Rooney, Roger Federer czy Ronaldhino. Miały one symbolizować sukces, który osiągnęły dzięki sobie samym, dlatego, że “po prostu to zrobili”.

buty nike air max
buty Nike Air Max - symbol marki
 


Jednak w historii firmy znajdziemy też całkiem nietrafione hasło - a w zasadzie w połowie nietrafione. W 1996 roku w Atlancie obywała się olimpiada. Z tej okazji  Nike wymyśliło hasło “You don’t win silver, you lose gold” (z ang. “nie wygrywasz srebra, lecz przegrywasz złoto”). W ciągu swojej wieloletniej historii Nike był nagradzany za najlepsze kampanie marketingowe. Tym razem Nike przegrał. Uznano bowiem, że ich hasło przeczy całej idei, która towarzyszy olimpiadzie czyli pochwale wysiłku sportowego oraz uczciwej i szlachetnej rywalizacji.
 


Adidas


Uważany za największego rywala Nike’a Adidas zaprezentował w swojej historii inne hasło, które także miało zachęcać do działania. Gdy pojawiło się “Impossible is nothing” (“Nie ma rzeczy niemożliwych), okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Bo co może być lepszego w przełamywaniu własnych słabości i barier niż myśl, że możemy wszystko i nic nie jest w stanie przeszkodzić nam w osiągnięciu celu?

buty adidas stan smith
 buty adidas Stan Smith - symbol marki adidas
 


W Polsce hasła reklamowe również zwracają naszą uwagę. Adidas miał wiele kampanii z różnymi sloganami. A to dlatego, że firma ta oferuje szeroką gamę produktów, nie tylko obuwie. Adidas to także ciuchy, akcesoria sportowe, sprzęt sportowy, a także kosmetyki. Dlatego potrzeba więcej haseł, które oddadzą ducha projektu. I tak przy linii dezodorantów męskich pojawiło się hasło “Sprawdzone na sportowcach”. Hasło bardzo trafne, gdyż niesie za sobą podwójny przekaz:
 

  • dezodoranty Adidas są używane przez zawodowych sportowców

  • dezodoranty Adidas są skuteczne w każdej sytuacji


Hasłem, które towarzyszyło kampanii skierowanej do kobiet było “Zatrzymaj tę chwilę”. Co oznaczało? Jak doskonale wiemy, produkty kosmetyczne dają nam uczucie świeżości, czystości, ładnie pachną. Niestety większość z zapachów bardzo szybko się ulatnia. Adidas zasugerował więc, że stosowanie ich produktów pozwoli nam czuć się świeżo przez cały dzień.
 


“Shoes are boring”


Naszą podróż przez hasła reklamowe zakończymy hasłem stworzonym przez markę Converse, które uważamy za najbardziej trafne, jeśli chodzi o branżę obuwniczą. “Shoes are boring. Wear sneakers” (z ang. “Buty są nudne, noś trampki”) jest proste w swoim przekazie, a zarazem oddaje cel, dla którego zostały stworzone kolorowe trampki i pokazuje przewagę nad innymi butami.

buty converse chuck taylor

 buty Converse Chuck Taylor - symbol marki Converse




Nie ważne jaki slogan zaprezentuje nam dana marka - ważne jest to, czy ich produkty się sprawdzają. A trzeba przyznać, że obuwie od takich marek jak Nike, Adidas, Reebok czy Puma - jest świetne. Cechuje ich wysoka jakość wykonania i wytrzymałość. Takie właśnie czynniki przemawiają za daną marką. Jeśli więc macie swoje ulubione, śmiało kupujcie je bez względu na to, jakimi hasłami się reklamują. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą naszego sklepu internetowego sporting, gdzie każdy, bez względu na wiek i płeć, znajdzie obuwie sportowe dla siebie.