0


W trakcie zimy często zaniedbujemy nasze ciało. A już w szczególności nasze stopy. Bo nawet jeśli wykorzystujemy zimę jako czas do zadbania o formę, to zapominamy o tym, że nasze stopy też powinny czuć, że o nich pamiętamy. Zwłaszcza że po zimie nadejdzie wiosna, a po niej lato. I właśnie wtedy okaże się, czy nasze stopy są wystarczająco zadbane, aby pokazać je publicznie. Jak więc o nie odpowiednio zadbać?
 

Zanim przejdziemy do porad musimy wskazać, gdzie leży problem. Najłatwiej jest zrzucić winę na porę roku. Bo przecież zimą wcale nie ma sprzyjających warunków do tego, aby nosić lekkie buty. Właśnie wtedy nasze nogi są najbardziej obciążane, bo nosimy ciężkie buty zimowe, które są ocieplane od środka. Oczywiście wszystko to jest bardzo przydatne jednak zapominamy o tym, że ich konstrukcja dopasowywana jest do warunków panujących na zewnątrz, a nie wewnątrz pomieszczeń. A my najczęściej zakładamy ciężkie buty i spędzamy w nich cały dzień, bo w pracy nie chce nam się zmieniać ich. I właśnie tu pojawia się problem pierwszy: stopy przegrzewają się. A dobrze wiemy, że gdy jest ciepło, zaczynamy się pocić. Pot zbiera się w butach powodując nie tylko nieprzyjemny zapach, lecz także gromadzi się wilgoć, która może przyczynić się do rozwoju chorób grzybiczych. Dlatego jeśli mamy taką możliwość, zabierzmy do pracy lżejsze buty, które będziemy mogli założyć w ciągu dnia, a buty zimowe załóżmy dopiero przed wyjściem do domu.
 

Podobnie postępujmy w domu. Starajmy się zakładać lekkie kapcie, zamiast trampek (np. klapki Adidas Carodas), gdyż dzięki temu stopa może swobodnie oddychać. Do biura możemy zakładać trampki, np. Vans'a lub Converse'a.
 

Kiedy już zdecydujemy się zrzucić ciężkie buty, nie zapominajmy o odpowiedniej pielęgnacji stóp. Po kąpieli warto je nawilżyć kremami. Dzięki temu skóra na piętach nie będzie się robić twarda i nie będzie pękać. Jeśli zmagamy się z problemem nadmiernej potliwości stóp, możemy zastosować specjalne antyperspiranty. Wystarczy spryskać nimi stopy, pozwolić kosmetykowi wchłonąć się, a następnie możemy założyć skarpetki (najlepiej bawełniane, gdyż bawełna jest najlepiej oddychającym materiałem).
 

Oprócz stosowania kremów warto też zafundować stopom małe SPA i raz w tygodniu wykonać peeling. Drobinki kosmetyku złuszczą martwy naskórek i pozostawią stopy gładkie.
 

Kiedy już będziecie mogli pochwalić się gładkimi i pachnącymi stopami, wykonajcie pedicure. Panowie także nie powinni omijać tej czynności. Zwłaszcza, że zbyt długie paznokcie mogą być problematyczne. Nie tylko będziemy nimi skutecznie dziurawić skarpetki, ale możemy doprowadzić do wrastania paznokci. A ten problem wymaga interwencji chirurga. Żeby więc zaoszczędzić sobie wizyt na ostrym dyżurze, regularnie przycinajmy paznokcie, piłujmy i wycinajmy skórki. Jeśli nie jesteśmy pewni, jak właściwie pielęgnować stopy, zawsze możemy udać się do salonów kosmetycznych, gdzie specjaliści zajmą się naszymi stopami należycie.
 

Ale problem przegrzewania stóp ma miejsce nie tylko zimą. Bardzo łatwo o to także latem, kiedy to, przy wysokich temperaturach, nosimy skarpetki i obuwie sportowe. Wiemy, że "adidasy" są bardzo wygodne, ale czasem warto zamienić je na trampki, które są lżejsze. Zwłaszcza że trampki, np. Vansa lub Converse'a są nie tylko wygodne i przewiewne, ale też bardzo ładne i dostępne w wielu kolorach.
 

Jeśli tylko mamy możliwość, ściągajmy buty i skarpetki i pozwólmy stopom oddychać. Dzięki temu stopy będą w dobrej kondycji i nie będziecie się musieli wstydzić swoich stóp latem. Zwłaszcza, że dostępne są także sandały sportowe, w których nie będziecie nosić skarpetek...
 

Skoro wiecie już jak należy dbać o stopy, to teraz pora na zakup odpowiedniego obuwia. A te znajdziecie w naszym sklepie e-sporting.pl. Tylko u nas obok butów do biegania znajdziecie też kalosze, sandały, klapki sportowe, a także trampki. A to wszystko od najlepszych marek. Czekają na Was Nike, Puma, Crocs, Adidas, Reebok, Converce, Vans i wiele innych. Gwarantujemy, że u nas kupicie buty dla całej rodziny - dostępne są modele damskie, męskie i dziecięce.