74 665 25 2974 665 25 29    +48 607 035 151+48 607 035 151 sklep@e-sporting.pl KontaktKontakt
sklep z butami sportowymi - logo
menu login szukaj koszyk
darmowa przesyłka
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kategorie
> Jak przygotować się do treningu
Jak przygotować się do treningu


Każdy z nas marzy o szczupłej i wysportowanej sylwetce. Sport to już nie tylko aktywność fizyczna dla nielicznych. Na stałe zagościł w naszym codziennym życiu i stał się formą kultowej rozrywki. Coraz więcej osób decyduje się na treningi na siłowni, z trenerem, bądź samemu w domu. O ile trening z fachową pomocą jest z góry zaplanowany i zbilansowany, o tyle samodzielne ćwiczenia wymagają pełnego zaangażowania z naszej strony. Bo do efektywnego treningu należy się odpowiednio przygotować. Wiele osób bagatelizuje plan i przygotowania do treningów, co jest dużym błędem! Mają one duży wpływ na jakość ćwiczeń, a także nasze zaangażowanie.


  1. Po pierwsze i najważniejsze - musisz zaopatrzyć się w odpowiedni strój. Nie może krępować twoich ruchów, bo to znacznie utrudnia prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Górę niech stanowi luźny top, a na dół wybierz krótkie spodenki, dresy bądź dobrze układające się leginsy. Odzież musi być termoaktywna, chłonąca pot wytwarzający się podczas ćwiczeń. To uchroni przed przeziębieniami i przegrzaniem organizmu. Pamiętaj także o używaniu ręcznika podczas przerw w seriach - pozwala to zachować odpowiednią higienę podczas treningu.


  1. Nie mniej ważniejszą kwestią są dobrze dobrane buty sportowe. Pamiętaj, że nie wskazane jest ćwiczenie w zwykłych trampkach - takie buty posiadają bardzo cienką podeszwę, a buty do treningów, które mają gwarantować bezpieczeństwo powinny mieć grubą podeszwę. Ponadto powinny dobrze trzymać stopę, chroniąc przed kontuzjami i amortyzować przed uderzeniami nawierzchni, np. takie jak te:http://e-sporting.pl/buty-reebok-ventilator-dg-m46607,40,5939,5993. Pomijając fakt, że są bardzo atrakcyjne wizualnie, to mają dużą przyczepność do podłogi, więc gwarantują stabilność i swobodę wykonywania ruchów. Jest to model butów sportowych w którym zostały zastosowane liczne innowacyjne technologie, więc bez wątpienia spełnią swoją rolę.



buty reebok ventylator



  1. Kiedy już zaopatrzysz się w odpowiedni strój sportowy, kolejną rzeczą, której bez wątpienia potrzebujesz jest plan treningowy. Bezmyślne wykonywanie przypadkowych ćwiczeń, nie tylko nie da oczekiwanych rezultatów, ale może także zaszkodzić i doprowadzić do niepotrzebnych kontuzji. Najczęstszymi błędami popełnianymi przez początkujących sportowców jest zbyt wysiłkowy trening. Może on doprowadzić do intensywnych zakwasów, w rezultacie szybko zniechęcimy się do dalszej aktywności fizycznej. Aby zacząć systematyczne treningi, niezbędne jest przygotowanie planu ćwiczeń. Uwzględnij poszczególne partie ciała, rozpisz sobie tabelkę i serie wykonywanych ćwiczeń. Zastosuj metodę małych kroków, nie od razu musisz spędzić półtorej godziny na siłowni. Powieś swój plan treningowy w widocznym miejscu, np. na lodówce, jest to świetny rodzaj motywacji do ćwiczeń.


  1. Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji niż swój prywatny plan treningowy, namów kogoś do wspólnych ćwiczeń - nic nie motywuje bardziej, niż obecność drugiej osoby. W dodatku partner treningowy może pomóc ci wykonywać niektóre ćwiczenia, a także możecie wzbogacić plan treningowy o ćwiczenia w parach. Różnorodność jest bardzo ważną kwestią prze regularnych ćwiczeniach. Ważne jest, aby dobrze znać się z tą osobą, nie krępować się przy wykonywaniu ćwiczeń i, co ważne, aby jej ufać. Taka współpraca na pewno podniesie jakość treningów.


  1. Równie ważnym elementem są odpowiednie posiłki około treningowe. Krąży błędny mit, że nie można jeść przed treningiem. To nieprawda. Fakt, nie powinno ćwiczyć się z pełnym brzuchem, kiedy jesteśmy ociężali i z trudem możemy wykonać skłon, natomiast nie wskazane jest również ćwiczenie bez posiłku, dającego nam energię. Posiłek przed treningiem musi być lekki, ale jednocześnie dostarczający odpowiednich składników odżywczych, niezbędnych do treningu. Powinien być bogaty w białko i węglowodany. Podczas ćwiczeń nie zapominaj o piciu wody, którą tracisz wtedy w nadmiarze.


Powyżej 5 niezbędnych porad przygotowujących do treningu. Nie zapominaj także o rozgrzewce, zanim przejdziesz do właściwych ćwiczeń. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych kontuzji i przygotujesz ciało na przeciążenia. Teraz możesz już pakować swój strój oraz buty sportowe i iść na trening. Jeśli spodobały ci się powyższe buty sportowe i szukasz więcej, zajrzyj na: e-sporting.pl.


 

Rabaty i informacje o promocjach wprost do Twojej skrzynki e-mailowej:

Zapisz się do naszego newslettera

Rabaty i informacje o promocjach wprost do Twojej skrzynki e-mailowej:

© Comarch SA 2016. All rights reserved Powered by Comarch e-Sklep ®